خارش پوست و سرطان کبد چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:
علائم مشابه کرونا
خون دماغ یا گوش درد
مشکل در بلع
خون در مدفوع
اختلال خواب
درد کمر، پا، دست یا زانو
سردرد
معده درد یا حالت تهوع
زخم مداوم دهانی
سرفۀ مزمن
اضطراب و استرس
خارش پوست یکی از مهمترین علائم در برخی سرطان‌ها از جمله سرطان کبد است که به‌دلیل تجمع نمک صفراوی زیر پوست رخ می‌دهد. با این حال نمی‌توان هر نوع خارش پوست یا بدن را به‌طور یقین نشانه این بیماری دانست.

افراد زیادی در طول شبانه‌روز با عارضه خارش پوست و بدن مواجه می‌شوند که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این وضعیت گاهی ناشی از مواد غذایی است که می‌خوریم تا آب‌وهوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یا بیماری‌های زمینه ای که دچار آن‌ها هستیم.

اما اکثر بیماران مبتلا به سرطان کبد از خارش پوست و بدن شکایت می‌کنند. از همین‌رو باید گفت خارش پوست و بدن در متاستاز کبد شایع است، اما همیشه این عارضه نشان دهنده بیماری‌های کبدی نیست. برای این‌که بیشتر با خارش ناشی از سرطان کبد آشنا شوید تا ادامه این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید.

فهرست محتوا:
آیا خارش پوست نشانه سرطان کبد است؟
خارش پوست و بدن در سرطان کبد
علائم مرتبط با خارش پوست و بدن در سرطان کبد
ارتباط بین سرطان کبد و خاراندن پوست
خارش پوست در سرطان کبد را چگونه کنترل کنیم؟
درمان خانگی
درمان دارویی
نتیجه خارش پوست و بدن در سرطان کبد
سوالات متداول
آیا خارش پوست نشانه سرطان کبد است؟
در برخی موارد خارش پوست و بدن در سرطان کبد رخ می‌دهد اما باید توجه داشت که این عارضه به تنهایی نشانه قطعی سرطان‌های کبدی نیست و می‌تواند به علت دیگری بروز پیدا کرده باشد. زمانی‌که کبد به‌طور نرمال عمل نکند، میزان صفرا در خون افزایش می‌یابد. در این صورت پوست دچار خارش خواهد شد.

همچنین سرطان کبد در اغلب موارد منجر به تشکیل توده‌هایی روی پوست می‌شود که ممکن است باعث ایجاد خارش‌های شدید شوند. این توده معمولا به‌عنوان متاستاز شناخته خواهند شد و در سایر اعضا یا بافت‌های بدن پخش می‌شوند. زمانی‌که خارش پوست و بدن شما با علائم دیگری مانند کاهش وزن، کاهش اشتها، خستگی شدید، تغییرات رنگ پوست همراه شد، احتمال این‌که نشانه‌ای از متاستاز کبد باشد بالاست، بنابراین حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: علائم سرطان کبد چیست؟

تصویر فردی در حال خارش پوست
افراد مبتلا به سرطان کبد تجمع ‌سطح بالاتری از نمک صفراوی در زیر پوست خود دارند که منجر به خار‌ش‌های شدید بدن می‌شود.
خوب است بدانید که خارش پوست و بدن در سرطان کبد می‌تواند به معنی پیشرفت بیماری باشد. با این حال برخی بیماران التهاب و خارش پوست تجربه نمی‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی، متنی یا تصویری در خصوص خارش پوست مرتبط با متاستازهای کبدی با بهترین دکتر فوق تخصص کبد درمانکده در ارتباط باشید.

خارش پوست و بدن در سرطان کبد
خارش پوست و بدن یکی از علائم شایع در این نوع سرطان است که گاهی اوقات شدید و مکرر خواهد بود. این در حالی‌ است که برخی مواقع خاموش می‌شود و دوباره عود می‌کند. اما برخی افراد مبتلا به سرطان کبد این عارضه را تنها زمانی‌که دوش آب گرم می‌گیرند احساس خواهند کرد. سرطان کبد به‌دلیل این‌که با مجاری صفراوی تداخل دارد منجر به انسداد و در نتیجه تجمع نمک‌های صفراوی در پوست می‌شود. این فرایند دلیل اصلی خارش پوست و بدن در متاستاز کبد است.

در صورت لزوم می توانید با دکتر گوارش آنلاین مشورت کنید و هم می توانید به صورت حضوری به فوق تخصص گوارش مراجعه کنید.

 

پیام بگذارید